Sok-sok nyolcadikos lány és fiú szánta arra a péntek délutánját október 18-án, hogy tájékozódjon, ismeretségeket kössön, bepillantást nyerjen a Szent Mór Gimnázium életébe, mindennapi tanulmányi munkájába, azokba a speciális területekbe, amelyeket az iskola kínál a diákjainak.
A humán orientációs sáv irodalomértés-irodalomolvasás programjának beavató óráján húsz diák volt jelen. Arról beszélgettünk, hogyan és miért jó irodalomolvasást tanulni, miért nem azonos az olvasástudás az irodalomolvasással, és arról is, hogy az irodalmi olvasmányok megértése nem a véletlenen, hanem a tanuláson, a gyakorlatozáson múlik. A gyakorlatozás pedig azért fontos, hogy a könyv, a betű eleven valóság, és ne életidegen tárgy legyen. Hiszen – ahogyan Kosztolányi Dezső írta – “a könyvben nem az az érték, ami le van írva, hanem amit kiolvasunk belőle. Minden szó arra való, hogy megindítson bennünk egy folyamatot, s mi ezt hitelesítsük”.
A példák, a gyakorlatok mellett szó esett arról is, milyen egyéb, iskolán kívüli programokra számíthatnak a humán orientációra jelentkező tanulók.
A magyar orientáció mellett betekinthettek a diákok a nyelvi, természettudományos és digitális kultúra orientációk munkájába is.