áPR
2023

A Budapesti Nemzetközi Kórusversenyen jártak iskolánk tanulói

Iskolánk leánykara és vegyeskara részt vett a Budapesti Nemzetközi Kórusversenyen

2023. április 3-4-én a Szent Mór Leánykar és a Szent Mór Vegyeskar részt vett a Budapesti Nemzetközi Kórusversenyen, melyen mindkét kórus az ezüst minősítés legmagasabb szintjét, a 10. szintjét érte el.

A versenyen való részvételt a Püspökség belső pályázatának segítségével tudtuk megvalósítani.

Az utazás célja—a megmérettetésen kívül—a csapatépítés és az új tagok (nyolcadikosok) integrálása volt, valamint köszönet és ajándék a ballagó 12.-es kórustagoknak.

Április 3-án reggel vonattal utaztunk Budapestre. Metróval és villamossal közlekedtünk a fővárosban. Először a verseny helyszínére, a Zene Házába mentünk regisztrálni. Ezután a Patrona Hungariae Gimnázium Kollégiumába utaztunk. Lepakoltunk, ebédeltünk, és kezdtük a főpróbát. Este vacsora, majd pihenés. 22 órától szigorú szilencium volt, melyet minden diákunk tiszteletben tartott.

A kollégiumban nagyon kedvesen fogadtak bennünket. A hálók szépek, otthonosak és tiszták voltak, vendéglátóink finom étellel kényeztettek minket.

Másnap reggeli után siettünk a Zene Házába, mert 9-től helyszíni próbánk volt. A terem akusztikája túlságosan száraz volt, ezért jó, hogy tudtunk próbálni. Így mire szerepeltünk, már megszoktuk a terem szokatlan hangzását. Megérkeztek a meggyógyult kórustagok is, akik hétfőn még nem tudtak elindulni velünk. Csatlakozott hozzánk Papp Ágoston, a zongorakísérőnk is.

Először a leánykar versenyzett, majd dél körül került sorra a vegyeskar. A két szereplés között sokáig várakoztunk a folyosón, mert kevés volt a terem. Emiatt eléggé elfáradtunk, de jól sikerült a vegyeskar versenyprogramja is.

A verseny után a vármúzeumba utaztunk. A Batthyány térről gyalog mentünk a várba. Az izgalmas délelőtt után jólesett a hosszú gyaloglás. A diákok érdeklődve hallgatták a múzeum pedagógus tárlatvezetését.

A múzeum látogatás után közös pizza evés következett. Evés után a Mátyás templom mellett önfeledt éneklésbe kezdtünk, így a járókelők örömére kialakult egy spontán flashmob, amelyet végül tapssal jutalmaztak.

Az eseménydús két nap után fáradtan, de a jól végzett munka örömével, elégedetten vonatoztunk haza.

Köszönjük a Püspökség és az Igazgatónő támogatását!