JúN
2018

Határtalan vártúra Erdélyben

Az idei tanév végén a HATÁRTALANUL pályázati programnak köszönhetően fantasztikus 5 napot tölthettünk el Erdélyben. Pályázatunk az egykori Magyarország területén található várak megismerésére irányult. Előkészítésként még októberben egy családi kiránduláson vettünk részt a Pécsváradi Várban. Magyar órán Abai Zsuzsi néni segítségével feldolgoztuk Jókai Mór: Nagyenyedi két fűzfa című elbeszélését, amit később dramatizáltunk is egy közeli tónál.
 –
Június 5-én kezdetét vette 5 napos kalandunk. Az első napon Déváig buszoztunk, ahol egy félelmetes felvonó segítségével jutottunk fel a várba. Itt felelevenítettük Kömíves Kelemen balladáját.
A második napon szó szerint várjáró túrán vettünk részt. Elsőként Vajdahunyadon, majd Fogarason, végül Barcarozsnyón koptattuk a várak köveit. Az utóbbi két vár jellegzetességeit egy totó segítségével hasonlítottuk össze. Vacsora előtt még felkerestük a sepsiszentgyörgyi Néri Szent Fülöp Iskolát, s átadtuk nekik a szülőktől kapott adományokat, amelyeket ezúton is szeretnénk megköszönni. E mozgalmas nap végén Kézdivásárhelyen éjszakáztunk.
A következő délelőttöt a helyi Molnár Józsiás Iskola hetedik osztályos tanulóival töltöttük, akikkel testvériskolai partnerségi szerződést is kötöttünk. A kölcsönös bemutatkozások után közös métázással és focizással töltöttük az időt. Délután Csíkszeredára mentünk, ahol megtekintettük a Mikó várat és a falai között helyet kapó székely kiállítást. Utunkat Csíksomlyón folytattuk, ahol a keresztúton keresztül felmásztunk a híres búcsúhelyre. Korondon áthaladva elbuszoztunk Szovátára, ahol sajnos szakadó eső fogadott minket, így a híres Medve-tavat csak távolról tudtuk megszemlélni.
Negyedik napunkat Marosvásárhelyen kezdtük. Először közösen megtekintettük a várat, majd városismereti versenyt rendeztünk. Előre elkészített térképek segítségével, 5 fős csoportokban kellett felkeresni a város különböző nevezetes épületeit és az azokkal kapcsolatos kérdéseket megválaszolni. Ezt követően Kolozsváron vacsoráztunk, ahol felkerestük Hunyadi Mátyás szülőházát is. Utunk igen hosszúra sikerült, ugyanis több, mint 300 km-t utaztunk, így csupán késő este sikerült megtalálnunk sólyomkővári szállásunkat.
Sajnos elég gyorsan ránk virradt az utolsó reggel. A nagyváradi vár körbejárása és Ady szülőházának a meglátogatása után kirándulásunk utolsó állomásaként Nagyszalontára utaztunk. Itt felkerestük a Csonkatornyot, melyben az Arany János Emlékmúzeum kapott helyet és elhelyeztük iskolánk koszorúját a bejáratnál. Izgalmas és élményekkel teli utunk este Pécsen ért véget.
Az öt nap során nagyon szép helyeken jártunk és nagyon sok közös élménnyel gazdagodtunk. Több, mint 1800 km-t tettünk meg, s összesen 7 várat tekintettünk meg, amelyek mindegyike különleges volt a maga nemében.
Pályázzatok ti is, hogy hasonlóan érdekes kalandokban lehessen részetek!