JúL
2022

Vártúra a Felvidéken – Úti beszámoló

2022.05.31.

Az első reggelen 6 órakor indultunk Pécsről. Sajnos egy balesetnek köszönhetően lekéstük a Komáromi erődbeli időpontunkat, így csak 1,5 órával később tudtunk belépni az erődbe, s ennek köszönhetően sajnos az egész napi programunk megcsúszott. Komáromból Gútára folytattuk utunkat, ahol meglátogattuk a Corvin Mátyás Alapiskola diákjait. Közös beszélgetések és információcserék után megcsodáltuk a faluban található úszó vízimalmot és a híres fahidat. Ezt követően a Zólyomi vár felé vettük utunkat. A reggeli csúszás miatt a Lévai várat nem tudtuk megcsodálni, viszont a Zólyomi várat körbesétáltuk, majd az estét Rimakokován töltöttük egy erdei házban.

2022.06.01.

A második napon Kassa felé vettük az irányt. Menet közben megcsodáltuk Krasznahorka várát, majd a kassai Szent Erzsébet Dómnál elhelyeztük koszorúnkat II. Rákóczi Ferenc emléktáblájánál. Az opálbánya érdekes leleteit közel 1 órán át csodálhattuk, majd a Szepesi vár kiállításait tekintettük meg. Lőcsén átutazva felelevenítettük a Lőcsei fehér asszony történetét és a dramatizált jeleneteket. Az éjszakát Tátralomnic mellett töltöttük.

2022.06. 02.

Másnap reggel Késmárkra indultunk, ahol körbejártuk a várat, s a híres cipszer fatemplomot is megcsodáltuk. Hosszú időt töltöttünk a zegzugos Árvaváraljai várban, majd felmásztunk Sztrecsén várához. A nap végén a csodálatos Bajmóci kastélyt is körbejártuk, majd Cicmányban éjszakáztunk.

2022.06.03.

A negyedik napot Trencsén váránál kezdtük, majd Beckó felé folytattuk utunkat. Az épségben maradt várromok körbejárása után lángosoztunk a várban, majd Nagytapolcsány felé vettük az irányt, melynek falai között egy számháború keretében megtapasztalhattuk, milyen nehéz feladatuk van a várat ostromlóknak. A nap végén Deákiban szálltunk meg, ahol még bowlingozásra is maradt időnk az utolsó estén.

2022.06.04.

Utolsó napunkat Nagyszombaton kezdtük egy városismereti vetélkedővel. A gyerekeket 4 csoportba osztottuk, mindenki kapott egy térképet, s egy 15 kérdésből álló feladatsort. 1 órán át barangoltak diákjaink a városban a válaszok után kutatva, majd Vöröskő várának helyiségeibe nyertünk bepillantást. A számos építészeti és művészeti stílust ötvöző kastély felejthetetlen élményt nyújtott. Utazásunk utolsó állomásaként a fővárosba, Pozsonyba látogattunk el. Megtekintettük a Szent Márton Székesegyházat, az egykori Diéta alsó-és felsőház épületét, valamint a várat is, s nem felejtkezünk el megemlékezni a város híres szülöttjéről, gróf Batthyányi Lajosról sem. A belvárosban pizzáztunk egyet, majd ebéd után indulunk haza. A városismereti vetélkedő díjazásaként – amíg a buszunk pihent egy benzinkúton – jégkrémmel jutalmaztuk ügyes diákjainkat.