KETT
A Kett pedagógia a keresztény Isten-képen alapuló, Franz Kett (München 1933 – Gröbenzell 2023) által kidolgozott módszer.
Ez az embert egészében szemlélő, kapcsolati pedagógia, amelynek középpontjában a teremtett világ és a megváltott ember áll.
Jellegzetessége a foglalkozás alatt kialakuló, főleg természetes anyagokból készülő ún. padlókép, ami a résztvevők egyszeri és közös alkotása.
A Kett-foglalkozások megmutatják, átélhetővé teszik a résztvevők számára, hogy az alkotás, a játék, a szó, az ének, a tánc az elbeszélt és megélt történetek mind képesek arra, hogy általuk Istenről, a világról és magukról tanuljanak.
A felső tagozaton a hittan órák és a lelki napok foglalkozásai mellett mellett irodalom órákon is megjelenik a KETT pedagógia.
János vitéz életútját, Toldi Miklós erejét, a Zengő és a Babás szerkövek mondáját a padlóra kirakott, közösen épített képek segítségével ismerjük meg, éljük át a gyerekekkel.
Ez a módszer alkalmas a regények feldolgozására is: Golding A legyek ura, Szabó Magda Abigél és Berg Judit Az őrzők c. regénye ebben a megközelítésben megdöbbentő élmény volt a nyolcadik évfolyam számára.